fanfan

154 keer bekeken

Kabinet wil versoepelen: horeca langer open, thuiswerkadvies vervalt

• woensdag 09 februari 2022 @ 18:13
    reactie op (#5) t-h-e-l-m-a

Quote: t-h-e-l-m-a

woensdag 09 februari 2022 @ 17:41

Maar thuiswerken was nooit verplicht. Alleen een advies. Mensen die niet thuis kúnnen werken mochten toch gewoon naar hun werk. Dus als jij je werk thuis niet kon doen, mocht je gewoon naar je werk.

Nou dat was dus niet zo ik werk bij de gemeente dus overheid! Die houden zich strikt aan de regels! We werden gewoon naar huis gestuurd. Dit is dus anders dan in een gewoon bedrijf! En ambtenaren he! De laatste maanden kon je er een kanon afschieten er was niemand. Iedereen werkt thuis op de gemeente Den Bosch! Ik weet niet hoe het bij de andere gemeenten is, Ik kan er ook niks aan veranderen ik werk via de sociale werk voorziening. Heb regelmatig contact met mijn consulente gehad die zat dus ook gewoon thuis. 

Tja mijn broer heeft een eigen bedrijf en kon dus gewoon naar werk, ook mijn buurvrouw kon gewoon naar werk. En ik zat dus thuis! 

• woensdag 09 februari 2022 @ 17:41
    reactie op (#4) Susan-

Quote: Susan-

woensdag 09 februari 2022 @ 17:13

Nou ik wil wel weer naar kantoor hoor omdat ik mijn werk niet thuis kan doen en ik zie weer mensen. Na 2 jaar alleen te zijn met weinig contacten vind ik dat wel fijn. Zoals ik al vaker heb gezegd is dat ik met speciale apparatuur werk en die zijn aangesloten op het gemeentelijk netwerk.  

Maar thuiswerken was nooit verplicht. Alleen een advies. Mensen die niet thuis kúnnen werken mochten toch gewoon naar hun werk. Dus als jij je werk thuis niet kon doen, mocht je gewoon naar je werk.

• woensdag 09 februari 2022 @ 17:13
    reactie op (#3) t-h-e-l-m-a

Nou ik wil wel weer naar kantoor hoor omdat ik mijn werk niet thuis kan doen en ik zie weer mensen. Na 2 jaar alleen te zijn met weinig contacten vind ik dat wel fijn. Zoals ik al vaker heb gezegd is dat ik met speciale apparatuur werk en die zijn aangesloten op het gemeentelijk netwerk.  

• woensdag 09 februari 2022 @ 16:51
    reactie op (#2) Susan-

Quote: Susan-

woensdag 09 februari 2022 @ 11:26

Dan zal k me lichamelijk en geestelijk moeten voor bereiden om weer naar het werk te moeten gaan. Zal niet meevallen na 2 jaar thuis zitten 

Mijn kinderen mogen alle 3 kiezen of ze voornamelijk thuis willen blijven werken.

• woensdag 09 februari 2022 @ 11:26
    reactie op (#1) Susan-

Dan zal k me lichamelijk en geestelijk moeten voor bereiden om weer naar het werk te moeten gaan. Zal niet meevallen na 2 jaar thuis zitten 

• woensdag 09 februari 2022 @ 11:24

Kabinet wil versoepelen: horeca langer open, thuiswerkadvies vervalt

Het kabinet is van plan de openingstijd voor de horeca te verruimen. Nu moeten de restaurants en cafés nog om 22.00 dicht, maar volgens Haagse bronnen wil het kabinet in verband met de relatief gunstige ziekenhuiscijfers die maatregel versoepelen. Het precieze tijdstip staat nog niet vast, maar mogelijk geldt de verruiming tot middernacht.

Verder is het plan de verplichte anderhalve meter in de horeca te laten vervallen. Ook ziet het ernaar uit dat het advies om thuis te werken vervalt, net als het advies om maximaal vier mensen per dag thuis te ontvangen.

Vanochtend was er een korte vergadering van het kabinet over de maatregelen. Die werd helemaal digitaal gehouden. Dinsdag is er dan weer een persconferentie, deze keer alleen van minister Kuipers.