502 keer bekeken

Mensen geboren in 1943 kunnen boosterprik inplannen

• donderdag 06 januari 2022 @ 08:32
    reactie op (#76) The_Borg

Tja, je moet er om lachen en huilen tegelijk. ik geloof dat dit hier het enige land is wat zo aan het knoeien is

handtekeningafbeelding
  • woensdag 05 januari 2022 @ 14:20
    reactie op (#76) The_Borg

Dat zijn de vervelende kanten van de AVG omdat het soms ook enorm kan tegenwerken. De uitnodiging van het RIVM is ook een algemene uitnodiging voor vaccinatie namens de overheid, die los staat van de GGD waar je de vaccinatie vrijblijvend kunt halen. Veel mensen zien het verschil tussen RIVM of GGD niet eens (wat begrijpelijk is) en denken dat alles samen mag werken wat niet zo is.

Dat ze in Denemarken bijvoorbeeld heel goed inzicht hebben, komt mede door minder strikte privacy op basis van een digitaal medisch dossier. Dat was een bewuste keuze omdat ze meer inzicht wilden hebben. Zij hebben ook een Corona Check App, maar combineren wél alle gegevens. Als je bijvoorbeeld Covid-19 hebt gehad, kun je zelfs in de app zien welke variant je hebt gehad, want dat testen ze bij elke infectie en leggen dit per persoon vast. Hierdoor kunnen ze ook beter meten wat de effecten zijn, omdat gegevens zoals het type vaccin gecombineerd wordt met het type Covid-19 infectie op persoonsniveau. Kun je meteen zien welke vaccins beste werken met welke Covid-19 variant per leeftijdsgroep. En hoeveel mensen precies welke Covid-19 variant hebben gehad en of mensen meer dan één maal besmet kunnen raken. Maar dan moet je dat wel kunnen toestaan. 

Ik ben voorstander van privacy regels, maar voor een pandemie zoals dit zou je toch uitzondering kunnen maken. Bij de Corona Melder stond ook de wereld op zijn kop vanwege privacy.

Al slaat het ook door: bij elke app en elke website moet ik tegenwoordig 10 verschillende privacy en cookie instellingen aanvinken, om alleen even een pagina te kunnen bekijken. 

• woensdag 05 januari 2022 @ 14:03
    reactie op (#75) stam1951

Lang leve de privacy! De vaccinatie-database van de GGD mag niet gekoppeld worden aan de database van het RIVM die namens het Rijk de uitnodigingen verstuurt. Simpelweg de BSN van de geboosterden overslaan bij de uitnodigingen.

Het gekke is dat dit niet rijmt met de CoronaCheck-app. Daarin staat de booster wel vermeld, en dat komt ook weer bij het RIVM vandaan. Dus eigenlijk weten ze het! Maar iets slims bedenken om onnodig uitnodigingen te versturen dat kan niet. Wel winter-animaties maken in de Corona-Check app.....

The_Borg | Time flies like an arrow, but fruit flies like a banana. handtekeningafbeelding
  • woensdag 05 januari 2022 @ 07:37
    reactie op (#74) Peris

Ik heb me rot gelachen gisteren, ik kreeg mijn oproep voor mijn boosterprik en ik ben van 1951. nou heb ik die prik al ruim twee weken geleden gehaald. wat is het toch een lachertje hier.

handtekeningafbeelding
  • dinsdag 04 januari 2022 @ 14:20
    reactie op (#73) Susan-

2003. Alle 18-jarigen zijn dan aan de beurt geweest.

• maandag 03 januari 2022 @ 12:04
    reactie op (#72) rb1972

We zijn al bij 2000 gearriveerd 

• zondag 02 januari 2022 @ 20:35
    reactie op (#71) The_Borg

Dat hebben ze ook beetje toegegeven bij de GGD, met als reden dat ze het aantal calls naar het landelijk callcenter willen beperken door personeelstekort. Net als de brieven van het RIVM die in fasen worden verstuurd, ook om het aantal calls te beperken. Daarom heeft mijn moeder (bijna 73) nog geen brief (ze heeft de vaccinatie inmiddels al gehad). Ik zelf heb natuurlijk ook geen brief (en heb de booster ook al gehad).

Toch worden met name ouderen en mensen die niet digitaal goed onderlegd zijn er de dupe van en dat kan niet de bedoeling zijn.
    Het advies van de GGD is: zoek maar hulp bij familie of kenissen om digid te gebruiken. Alsof iedereen dat kan.

• zondag 02 januari 2022 @ 20:25
    reactie op (#69) rb1972

Dat telefoonnummer, het lijkt wel of ze er alles aan doen om dat online af te schermen.

The_Borg | Time flies like an arrow, but fruit flies like a banana. handtekeningafbeelding
  • zondag 02 januari 2022 @ 13:32
    reactie op (#69) rb1972

Of tewel helemaal niet!

• zondag 02 januari 2022 @ 13:27

Is heel hard gegaan met de geboortejaren, maar hoop dat de ouderen alsnog snel aan de beurt komen. Hele groepen 60 plussers (vaak ook nog de 70 plussers of ouder) hebben pas een afspraak in januari of nog geen afspraak. Dat terwijl dertigers al worden gevaccineerd. Dat is door het openingsbeleid van de locaties nogal in de soep gelopen. Plus het voornamelijk online aanmelden wat niet iedereen lukt.

Ik ken 3 mensen van 70 plus die zelfs nog geen brief hebben gehad op dit moment en nu (gelukkig) hebben gebeld na mijn aandringen (en het geven van het GGD corona afspraken telefoonnummer, want dat is nauwelijks te vinden op internet).