Graag links laten openen in een nieuw venster!

53 keer bekeken

Het is een feit we zijn de 10.000 gepasseerd

• vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:51

Het zullen er steeds meer worden. De nederlandse wetten staan maatregelen in de weg. Doorgeslagen priveci, mondkapjes etc.

En het allerergste is de vrijheid van meningsuiting, waardoor steeds meer mensen geloven dat corona niet ernstig is, of nog erger, een complot van de overheid. 

Het blijft hier dweilen met de kraan open.

• vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:08
    reactie op (#2) Peris

En weer wachten we af wat de komende dagen brengen! Geloven ze nou echt dat die curve in eens naar beneden gaat volgende week? Dat zeiden ze ook met de vorige maatregelen en het werden er alleen meer!  

• vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:50

Ik had al eens gezegd, dat we richting de 10.000 besmettingen zouden gaan, maar ik vind het in dit soort gevallen nooit leuk als ik het bij het rechte eind blijkt te hebben.

• vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:22

Afgelopen etmaal 10.007 positieve coronatests gemeld, voor het eerst boven de 10.000. Dat meldt het RIVM. Het zijn er 726 meer dan gisteren. Bij het RIVM zijn 47 overleden coronapatiënten gemeld. 
    Het totaal aantal opgenomen covidpatiënten bedraagt 2073, 70 meer dan de vorige dag. Daarvan liggen er 1601 buiten de intensive care, 61 meer dan gisteren. Op de IC liggen 472 coronapatiënten, 9 meer dan de dag ervoor. Dat blijkt uit cijfers van het LCPS. Er liggen daarnaast 476  patiënten zonder corona op de IC, 16 meer dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt daarmee 948, 25 meer dan de vorige dag. In de afgelopen 24 uur zijn 35 mensen verplaatst naar ziekenhuizen in andere delen van het land.

ook zijn de eerste patiënten naar duitsland overgebracht!